Laat uw peuter een leven lang van muziek genieten

Peutermuziek

Al op jonge leeftijd kan de muzikaliteit en spreekvaardigheid van peuters goed worden ontwikkeld met muzieklessen. Dat helpt uw kind in zijn of haar algemene ontwikkeling. Via het leuke en leerzame lesprogramma wordt dat spelenderwijs gedaan. Schrijf uw peuter nu in voor Muzikale Peuterpret bij de beste muziekschool in Zwolle!

Voor wie:

Deze leuke muziekcursus is bedoeld voor kinderen vanaf 18 maanden tot 4 jaar met begeleider. Één van de ouders, een tante, oom, opa of oma is welkom om in de les actief mee te doen. Het is erg leuk en goed voor de band met je kind. De verschillende liederen die in de les worden gezongen kunnen thuis worden herhaald. Tijdens de lessen komen allerlei onderwerpen aan bod. Deze variëren van alledaagse bezigheden, de natuur, dieren, de seizoenen, feestdagen, etc. Zo wordt de link gelegd tussen muzikale oefeningen in de les en de dagelijkse bezigheden. De verschillende liederen krijgt u toegestuurd om thuis te zingen. Herhaling is voor deze doelgroep erg belangrijk, dus ga vooral ook thuis aan de slag!

Wat gebeurt er in de les:

De kinderen leren tijdens een les allemaal nieuwe dingen waarmee de interesse wordt gewekt om zich muzikaal te ontwikkelen. De verschillende thema’s zijn een middel om muzikale vaardigheden mee te ontplooien. Zo leren de kinderen meerdere ritmes kennen, tempo aanhouden, ze maken kennis met nieuwe klanken en ze ontwikkelen zich motorisch door te bewegen op muziek. Er zijn verschillende muziekinstrumenten waar de kinderen mee kennismaken. Ze worden uitgedaagd deze zelf te ontdekken. Ook sociale vaardigheden worden ontwikkeld. Samen spelen met andere kinderen is een begrip in de muziekles. Plezier met muziek maken staat voorop!

Kinderen vanaf 18 maanden tot 4 jaar kunnen deelnemen.

Waneer zijn de lessen:
Dinsdag- en vrijdagochtend van 9:30 t/m 10:15 uur.
Eventueel een tweede groep om 10:30 uur.

NB. Voor de proefles bij de peutermuziek geldt het volgende: De eerste les van de serie van 10 lessen kan als een soort van proefles worden gezien. Als u na de eerste les niet verder wenst te gaan dan hoeft u die les niet te betalen. Besluit u wel om verder te gaan dan volgen er na de eerste les nog 9 lessen en is de proefles de eerste betaalde les van de serie van 10 lessen.